Voor we alles wat meer in detail overlopen, geven we je alvast mee dat je steeds de keuze hebt tussen onze uitgebreide fysieke winkel of je zetel thuis om je geboortelijst aan te leggen, te beheren of te raadplegen.
Verder ben je misschien ook al op de hoogte dat we jou bij het afsluiten van je geboortelijst een Paradisiowaardebon van 10% schenken (15% bij een meerling) op het totaal van de aangekochte geschenkjes (met uitzondering van sterartikels en promoties) als dank voor je vertrouwen. Heb je leuke spulletjes in onze winkel of webshop gezien die je graag vooraf al zou willen hebben? Dan is het misschien interessant om te weten dat zolang je geboortelijst bij ons ligt, we jou bij afgifte van je klantenkaart een directe klantenkaartkorting van 10% op alle babyartikels geven die je los van je geboortelijst aankoopt (met uitzondering van sterartikels en promoties, niet cumuleerbaar).
Hoe leg ik mijn geboortelijst aan?
Het aanleggen van je geboortelijst kan zowel in de winkel als online. Welke optie je ook verkiest, je kan daarna steeds je geboortelijst opvolgen of beheren in de winkel én online.
Winkel
Zie of voel je graag even wat je op je geboortelijst zet? In de winkel kun je doorheen ons ruime assortiment wandelen en zo de gewenste items in je winkelkar leggen. Nadat je alle spulletjes gekozen hebt, maken wij je geboortelijst aan en bewaren (of bestellen) we alle artikels. Onze medewerkers van de geboortelijstenafdeling overlopen vervolgens alles graag nog even samen. Vanaf dit moment krijg je onmiddellijk online toegang tot je geboortelijst zodat je hem thuis verder kan opvolgen.
Online
Wens je in alle rust thuis je geboortelijst aan te leggen? Dan kun je online een geboortelijst aanmaken. Kies vervolgens je favoriete items uit ons uitgebreide assortiment op de webshop en voeg ze toe aan je geboortelijst via het hartjessymbool () bij het artikel. Dit is je voorlopige online geboortelijst waar je zoveel geschenken kan toevoegen of schrappen als je wil, zonder dat ze door ons in één van onze winkels bewaard (of besteld) worden. Eens je voorlopige geboortelijst compleet (!) is en je je spulletjes wilt laten bewaren (of bestellen) in een Paradisio winkel naar keuze, dien je hem zelf te voltooien. Dit doe je eenvoudig door je aan te melden met je Paradisio account (of er eentje aan te maken). Heb je al een klantenkaart bij ons? Geef dan eerst de barcode van je klantenkaart in je Paradisio account in zodat je persoonlijke klantenkaartkorting kan worden toegepast. Daarna maak je je geboortelijst definitief door in je voorlopige geboortelijst op de ‘je geboortelijst voltooien’-knop te drukken. Geef op deze pagina alle vereiste gegevens in en check of je klantnummer correct is voor je je geboortelijst indient. Vanaf dat moment wordt je voorlopige online geboortelijst doorgestuurd naar je voorkeurwinkel om hem om te zetten naar een definitieve geboortelijst. We zullen je daarnaast persoonlijk contacteren voor verdere praktische afspraken. Ook stap-voor-stap begeleiding om je geboortelijst online aan te leggen, is mogelijk.
TIP: Log in met je Paradisio-account of maak een account aan alvorens je online geboortelijst aan te vullen met alle gewenste geschenkjes. Op deze manier wordt je voorlopige online geboortelijst steeds bewaard in je account.
Wanneer leg ik best mijn geboortelijst aan?
Alle gekozen spulletjes (die je nog niet zelf aan de geboortelijstenafdeling in de winkel hebt bezorgd) worden ongeveer 1,5 maand voor de voorziene bevallingsdatum door één van onze medewerkers opgeborgen in jouw persoonlijke opbergdoos. Toch raden wij aan om ongeveer 3 maanden voor de geboorte van je baby’tje langs te komen om je geboortelijst aan te leggen. Indien je ervoor kiest om je geboortelijst online aan te leggen, voltooi je de voorlopige geboortelijst bij voorkeur ook rond dat tijdstip. Is de bevalling gepland tijdens de maanden juli of augustus, dan doe je dit best al in de vijfde maand van je zwangerschap aangezien veel fabrikanten sluiten tijdens verlofperiodes. Zo is er voldoende reserve om artikels die een langere besteltermijn kennen, tijdig in onze winkels te laten leveren en op te bergen voor de grote dag aanbreekt.
Kan ik persoonlijke begeleiding krijgen bij het aanleggen van mijn geboortelijst?
UITERAARD! Als babyspeciaalzaak hechten wij enorm veel belang aan het permanent opleiden van onze medewerkers zodat ze je kunnen informeren en bijstaan waar nodig. Zij krijgen deze opleiding rechtstreeks van de fabrikant en zijn dan ook steeds op de hoogte van de laatste trends en evoluties. Ook kan je de mate van begeleiding tijdens het aanleggen van je geboortelijst volledig zelf bepalen. Persoonlijke rondleiding of selfservice? Aan jou de keuze.
Met begeleiding
Indien je een rondleiding in de winkel verkiest, zal één van onze consulenten samen met jou de winkel even rondgaan om het uitgebreide gamma babyspulletjes te overlopen. Tijdens deze kennismaking van ons assortiment geven zij deskundig advies op maat, door samen met jou te bekijken wat het best past bij jouw behoeften. Indien je vragen zou hebben over bepaalde producten of over de werking van onze geboortelijsten, nemen we graag tijd om deze voor jou te beantwoorden. We raden aan om reeds vooraf ons assortiment online even te bekijken en eventueel al enkele items te verzamelen in je voorlopige online geboortelijst. Breng dan gerust een afdruk hiervan mee naar de rondleiding. Ook van op afstand via video conference (vergelijkbaar met Skype, Facetime, Zoom, …) bieden we individuele begeleiding met één van onze medewerkers aan. Zowel voor offline als online begeleiding, maak je best een afspraak door contact op te nemen met de geboortelijstenafdeling van je voorkeurwinkel. Aangezien deze plaatsen snel volzet zijn, raden wij aan om deze afspraak een paar weken vooraf vast te leggen.
Zonder begeleiding
Begeleiding is vanzelfsprekend steeds vrijblijvend. Ben je in blijde verwachting van je tweede, derde, vierde, … kindje en weet je eigenlijk al welke spulletjes je op je geboortelijst wilt zetten of ontdek je onze winkel gewoon liever op eigen initiatief zonder tussenkomst van onze consulenten? Dan hoef je uiteraard geen afspraak te maken om je geboortelijst samen te stellen. Weet in elk geval dat je op elk moment bij ons terecht kan met al je vragen of voor het inwinnen van advies.
Welke spulletjes voeg ik best toe aan mijn geboortelijst?
Wat heb je allemaal nodig met een baby’tje op komst? Om je hierin te begeleiden hebben we een handige checklist opgesteld die je kan afdrukken. Hierin hebben we getracht alle producten, alsook een indicatie hoeveel je hiervan zou kunnen gebruiken, voor jou samen te bundelen. Ook vind je op onze website eveneens enkele praktische maattabellen terug.
Voor inspiratie kan je ook best eens door onze babycatalogus bladeren. Deze kan je oppikken in onze winkels of vind je online terug. Daarnaast houden we je via onze sociale media kanalen - Instagram & Facebook - graag dagelijks up to date over nieuwe collecties, ons assortiment babyspulletjes of lopende acties. Hier verwijzen de links en producttags bij de foto je meteen door naar het item op onze website zodat je het indien gewenst eenvoudig en zonder zoeken kan toevoegen aan je geboortelijst. Verder vind je op onze website ook moodboards terug die je kunnen inspireren.
Wens je meer info over een specifiek artikel? In de winkel informeren onze werknemers je hier graag over. Daarnaast is onze website uitgerust om je te helpen in de zoektocht naar items die het beste aansluiten bij jouw behoeften. Zo hebben we bijvoorbeeld enkele keuzehulpen ontwikkeld. Ook ontdek je bij elk online artikel het handige pijltjessymbool ( ) om twee of meerdere artikels met elkaar te vergelijken en het keuzeproces te vereenvoudigen.
Wist je trouwens dat je in ons assortiment allerlei merken terugvindt die extra aandacht besteden aan het welzijn van onze planeet, gebruikmakend van verscheidene duurzame oplossingen? Denk onder andere aan producten uit gerecycleerde PET, gerecycleerd polyester, biologisch katoen of bamboe, maar zelfs ook aan speelgoed vervaardigd uit het hout van rubberbomen die geen latex meer produceren. Als onderdeel van het continu proces om onze aanpak te verbeteren en onze ecologische voetafdruk te verkleinen, markeren we artikels die de meest ecologische keuze zijn door een blaadjespictogram (). Een algemeen overzicht van deze producten vind je hier terug.
Geldt er een aankoopverplichting op de spulletjes die ik op mijn geboortelijst zet?
Op de meerderheid van ons assortiment geldt geen aankoopverplichting. Toch zijn er enkele artikels die je niet meer kan schrappen nadat ze bewaard of besteld werden en die we – ook na aankoop – niet kunnen terugnemen. Dit zijn bijvoorbeeld babykamers, kinderwagens, trendgevoelige of seizoensgebonden kledij, promoties en op aanvraag voor jou bestelde artikels. Op deze items kan het dan ook zijn dat er een voorschot wordt gevraagd. Uiteraard wordt dit voorschotje, bij verkoop van het bewuste geschenk, integraal aan je terugbetaald of verrekend met een andere aankoop.
Hoe herken je artikels met een verplichte afname? Bij het aanleggen van je geboortelijst in onze fysieke winkel, overlopen onze medewerkers van de geboortelijstenafdeling graag even met jou welke artikels niet meer geschrapt kunnen worden. Wanneer je het artikel online toevoegt aan je definitieve geboortelijst verschijnt hiervan eveneens een melding in de rechterbovenhoek. In het overzicht van je definitieve geboortelijst, herken je een artikel met aankoopverplichting telkens aan het sloticoontje (). Zolang je toevoeging nog niet bevestigd werd door ons, kan je deze artikels altijd nog schrappen.
Ben ik zeker van de prijzen op mijn geboortelijst?
Wij bieden inderdaad een prijsprotectie wanneer je een artikel toevoegt aan je geboortelijst. Stijgt de marktprijs? Dan blijft de prijs van het artikel op je geboortelijst hetzelfde als ervoor. Daalt de marktprijs? Dan kun je uiteraard meegenieten van deze prijsdaling en zal de prijs van het artikel ook verlaagd worden op het ogenblik dat je het artikel aankoopt.
Wist je trouwens dat wij werken met sterprijzen? Een hele reeks producten verkopen wij namelijk lager dan de adviesverkoopprijs omdat wij garant willen staan voor de laagste prijzen ten opzichte van alle Belgische fysieke winkels. Om die reden worden op sterartikelen dan ook geen bijkomende kortingen verrekend. Op onze website zijn ze eenvoudig te herkennen aan hun rode prijs en het typische sterretje ( sterprijs). Heb je toch ergens een lagere prijs gezien? Geef ons een seintje!
Ben ik zeker van de beschikbaarheid van mijn gekozen artikels?
We proberen de beschikbaarheid van je gekozen items, ook bij vroeggeboorte of voorraadonderbrekingen, steeds maximaal te garanderen zodat je zeker bent dat de geschenken klaarliggen wanneer je geboortelijst geopend wordt en ze gekozen worden door familie en vrienden.
Gekozen artikels die we op voorraad hebben, reserveren we voor jou achter de schermen in jouw persoonlijke opbergdoos vanaf het moment dat je geboortelijst fysiek wordt opgeborgen. Artikels die dienen te worden besteld bij de leverancier worden aan jouw persoonlijke opbergdoos toegevoegd van zodra ze bij ons geleverd worden (dit is echter onder voorbehoud aangezien leveranciers hun assortiment kunnen wijzigen waardoor bepaalde artikels niet meer leverbaar kunnen zijn).
Leg je je geboortelijst in de winkel aan, gebeurt het opbergen (of bestellen indien niet op voorraad) meteen op het moment dat je langskomt. Leg je je geboortelijst online aan, gebeurt dit ongeveer 1,5 maand voor de voorziene geboortedatum. Voor een specifieke opbergdatum, wanneer je gekozen items worden bewaard door één van onze medewerkers, kan je steeds terecht bij je geboortelijstenafdeling. Voor dringende toevoegingen nodigen we je graag uit in onze winkel. Artikelen die door jou aan onze geboortelijstenafdeling worden bezorgd, hoeven namelijk niet meer door onze medewerkers te worden verzameld en kunnen meteen aan je persoonlijke opbergdoos worden toegevoegd.
Is het assortiment in de winkel en online hetzelfde?
In onze winkels staat steeds een uitgebreid assortiment babyartikelen, waaronder de grootste collectie kinderkamers, overzichtelijk en compleet voor je uitgestald. Toch iets op voorraad op onze website gezien dat je niet in onze winkel terugvindt en dat je graag aan je geboortelijst had toegevoegd? Geef ons een seintje. We laten dit artikel graag voor jou overkomen uit een ander filiaal of bestellen het rechtstreeks bij de leverancier om aan jouw persoonlijke opbergdoos toe te voegen. Ook items die je in de winkel tegenkomt en niet meteen online terugvindt, zoeken we graag even voor je op.
Kan ik profiteren van een actie wanneer ik een geboortelijst aanleg?
Om je te verwelkomen, kan je profiteren van enkele geboortelijstenacties. Heb je je geboortelijst online aangelegd? Kom langs in je voorkeurwinkel en vraag er naar aan de geboortelijstenafdeling. Een overzicht van alle actuele acties vind je op onze website terug. Zoals eerder vermeld, ontvang je daarnaast bij het afsluiten van je geboortelijst een Paradisiowaardebon van 10% (15% bij een meerling) op het totaal van de aangekochte geschenkjes (met uitzondering van sterartikels en promoties) en een eenmalige kortingsbon van 20% die je kan spenderen in onze kantoor- en seizoensafdeling (info & voorwaarden op onze website).
Hoe beheer ik mijn geboortelijst?
Je geboortelijst is op elk moment up-to-date, zodat je telkens een handig overzicht hebt van de huidige toestand van de geschenkjes. Je ziet dus steeds welke spulletjes bijvoorbeeld opgeborgen, gereserveerd of aangekocht zijn. Betaalde geschenkjes worden geregistreerd van zodra we de betaling hebben verwerkt.
Het overzicht van je geboortelijst vind je terug door je in te loggen met je Paradisio account. Van daaruit kan je doorklikken naar je geboortelijst. Indien je je geboortelijst in één van onze fysieke winkels hebt aangelegd, kan je in dit overzicht je geboortelijst ook koppelen. Dit doe je met je klant- en lijstnummer die je bovenaan rechts op je geboortelijstafdruk uit de winkel terugvindt. Meer informatie hierover vind je in volgende vraag terug: “Hoe koppel ik mijn klantenkaart aan mijn geboortelijst?”.
Hoe koppel ik mijn klantenkaart aan mijn geboortelijst?
Heb je voor het aanleggen van je geboortelijst al een Paradisio klantenkaart in je bezit? Perfect! In de winkel linken we deze graag voor jou aan je nieuwe geboortelijst. Online gebeurt dit automatisch indien jouw Paradisio klantenkaart voor het voltooien van je voorlopige geboortelijst, gelinkt is met je Paradisio account. Check dus zeker even of je klantnummer correct is, vooraleer je op voltooien klikt. Ben je nog niet in het bezit van een Paradisio klantenkaart waarmee je directe korting kan ontvangen? Vraag er dan snel eentje aan in één van onze winkels (voordelen klantenkaart). Online wordt er bij het voltooien van je geboortelijst automatisch een klantenkaart aangemaakt indien deze (nog) niet werd ingevuld in je Paradisio account.
Kan ik na het aanleggen van mijn geboortelijst nog spulletjes toevoegen of verwijderen?
Wil je nadat je definitieve geboortelijst bij ons werd aangemaakt, nog spulletjes toevoegen of schrappen? Zowel bij een bezoek aan de winkel als online, kun je dit nog steeds doen. In het overzicht zal je merken dat bij elke wijziging die je aanbrengt, of dit nu in of uit jouw persoonlijke opbergdoos is, er een aanvraag lopende is. Voor dringende toevoegingen contacteer je best de winkel ook nog even persoonlijk. Artikels met aankoopverplichting die eerder werden vermeld in de vraag: “Geldt er een aankoopverplichting op de spulletjes die ik op mijn geboortelijst zet?”, kan je niet meer schrappen nadat ze bewaard of besteld werden.
Wat met duurdere geschenkjes?
Om je de kans te geven om eventueel duurdere artikelen ook via je geboortelijst te verkrijgen, kan je geschenkcheques als optie aan de geboortelijst toevoegen. Het bedrag kan de schenker zelf bepalen. Deze geschenkcheque kan je achteraf dan gebruiken om zelf artikelen van je geboortelijst aan te kopen. Ook kan een Paradisio geschenkcheque op elke afdeling (baby, kantoor of seizoen) en in alle winkels of online gespendeerd worden. Indien je liever geen geschenkcheques ontvangt via je geboortelijst, kan deze optie op eenvoudige vraag worden uitgeschakeld.
Hoe verwijs ik het best naar mijn geboortelijst op het geboortekaartje?
Om naar je geboortelijst te verwijzen, kan je onze website www.geboortelijstjes.be vermelden. Daar kunnen familie en vrienden inloggen enkel en alleen via de voornaam & geboortedatum van je kindje die vermeld staan op het geboortekaartje. Stop je liever een visitekaartje van onze winkel bij het geboortekaartje om hen door te verwijzen? Op de geboortelijstenafdeling in je Paradisiofiliaal hebben we er voor jou ter beschikking.
Hoe open ik mijn geboortelijst voor familie en vrienden?
Je geboortelijstje openen is zo gebeurd! Zelf kun je dit eenvoudig doen door je in te loggen via het overzicht van je geboortelijst. Door hierin te klikken op ‘geboortelijst openen’ en de voornaam & geboortedatum van je kindje in te vullen, wordt de geboortelijst in de winkel en online geopend (opgelet: dit kan enkel indien je geboortelijst niet werd verborgen voor familie en vrienden tijdens de zwangerschap). Ook kan je de geboortelijstenafdeling steeds even contacteren en de naam & geboortedatum van je baby’tje doorgeven, dan openen zij je geboortelijst graag voor jou. Vanaf dan kunnen familie en vrienden via deze inloggegevens op onze website www.geboortelijstjes.be meteen geschenken kiezen voor je kleine spruit.
TIP: bij de geboorte van een meerling, raden we aan om de namen in te geven in de vorm zoals: “Lucas en Marie”. Op deze manier hoeven familie en vrienden slechts één voornaam in te geven om de geboortelijst terug te vinden.
Wanneer open ik mijn geboortelijst voor familie en vrienden?
Een geboortelijst open je liefst meteen na de geboorte aangezien familie en vrienden meestal zo snel mogelijk een geschenkje voor je kleine spruit willen aankopen. Vanaf het moment dat de geboortelijst geopend is, kunnen ze zich via onze website www.geboortelijstjes.be inloggen met de naam en geboortedatum van je kleintje om een geschenk uit te kiezen.
Al worden geboortelijstjes ook vaak reeds voor de geboorte geopend. Toekomstige ouders die hiervoor kiezen, gebruiken dan de voorziene geboortedatum en een voorlopige inlognaam (bijvoorbeeld de achternamen van de ouders). Vanaf de geboorte van je kindje, kun je deze voorlopige inloggegevens eenvoudig aanpassen via het overzicht van je geboortelijst of door je geboortelijstenafdeling even te contacteren om de officiële naam en de werkelijke geboortedatum door te geven.
Indien je je geboortelijst liever onzichtbaar houdt voor familie en vrienden voor de geboorte, vraag dan zeker aan onze medewerkers om dit in te stellen (op onze aanraakschermen in de winkel staat je geboortelijst standaard zichtbaar).
Kan ik een artikel aanduiden als voorkeurartikel?
Zeker! Familie en vrienden zullen voorkeurartikels als eerste te zien krijgen wanneer je geboortelijst wordt weergegeven zodat de kans groter is dat dit geschenk eerder wordt gekozen. In het overzicht duid je het artikel dan aan met het stersymbool ().
Kan ik een artikel onzichtbaar maken voor familie en vrienden?
Dat kan! Wanneer je bijvoorbeeld het geboortelijstje graag voor de geboorte toegankelijk maakt voor familie en vrienden, en het geslacht van je baby nog even geheim wilt houden, kan je specifieke meisjes/jongens spulletjes nog even verbergen. In het overzicht kan je dit instellen met het oogsymbool ().
Opgelet: vergeet deze artikels niet opnieuw zichtbaar te maken wanneer je baby’tje geboren is.
Kan ik ervoor zorgen dat een geschenk niet door familie of vrienden mee naar huis kan worden genomen?
Dat is zeker mogelijk. Door ‘enkel afhaling mogelijk door de ouders’ bij een artikel te vermelden, worden geschenkjes automatisch in onze winkel achtergelaten en niet meegegeven aan familie of vrienden wanneer ze worden gekozen. Op deze manier heb je bepaalde cadeaus steeds tot je beschikking indien je ze zou nodig hebben. In het overzicht van je geboortelijst duid je het artikel dan aan met het personensymbool (). Familie en vrienden weten dan dat ze dit geschenk niet mee naar huis kunnen nemen.
Hoe kunnen geschenkjes worden aangekocht door familie en vrienden?
Van zodra de geboortelijst geopend is, kunnen familie en vrienden zowel in de winkel als online een geschenk voor je kleine spruit kiezen. Afrekenen kan via Bancontact, kredietkaart (Visa, Mastercard of Maestro) of overschrijving. Bij het afrekenen krijgen ze een veld te zien waar ze hun naam kunnen achterlaten, op deze manier heb jij als ouder steeds een overzicht van wat door wie werd aangekocht.
Winkel
In de winkel waar je geboortelijst ligt, kunnen ze via aanraakschermen een keuze maken uit je lijst. Desgewenst kunnen zij het cadeau meteen meenemen of achterlaten in de winkel zodat je het bij je volgende bezoek kan oppikken.
Online
Online kunnen familie en vrienden via onze website www.geboortelijstjes.be eenvoudig inloggen met de naam en geboortedatum van je baby om toegang te krijgen tot je geboortelijst. Zij kunnen hier via betaalkaart of overschrijving geschenken aankopen of reserveren voor afhaling in de winkel.
Kunnen familie en vrienden die een geschenkje aankopen een factuur verkrijgen?
Dat kan uiteraard. In de winkel kan bij het afrekenen aan de kassa meteen een factuur aangemaakt en meegenomen worden. Online kan je bij het invoeren van je gegevens tijdens de bestelling ook direct een factuur aanvragen (ook met ondernemingsnummer) waarna deze wordt toegestuurd via e-mail.
Kan ik als ouder ook zelf geschenkjes aankopen van mijn geboortelijst?
Jazeker! In de winkel wend je je hiervoor tot de geboortelijstenafdeling om de spulletjes die je graag had meegenomen te selecteren, waarna je ze eenvoudig kan afrekenen aan de kassa. Online kan je dit via een rechtstreekse link in het overzicht van je geboortelijst en hoef je je niet meer extra in te loggen.
Werd een geschenk reeds gekozen maar wil je het artikel toch liever uitzonderlijk zelf al meenemen? Ook dit is geen probleem. Verwittig onze geboortelijstenafdeling en reken het artikel af in de winkel of via de webshop (los van je geboortelijst). Wanneer wij de betaling van je familie/vrienden ontvangen, krijg je automatisch een geschenkcheque ter waarde van het aankoopbedrag.
Hoe kan ik betaalde geschenkjes in de winkel afhalen?
Joepie! De eerste geschenken van je geboortelijst werden gekocht. Wend je tot de geboortelijstenafdeling en zij zullen de betaalde artikels voor je klaarzetten in ons afhaalmagazijn/afhaalpunt. Indien je ons een seintje geeft op voorhand, zorgen wij ervoor dat alle betaalde spulletjes voor je klaarstaan op je gewenste afhaalmoment. Dit kan door een afspraak te maken. Worden geschenken niet door jou (of je partner) maar door familie of vrienden afgehaald? Breng ons hiervan bij elke afhaling best even op de hoogte zodat we weten welke spulletjes aan hen mogen meegegeven worden.
Geschenken die gereserveerd of aangekocht werden, zijn niet meer zichtbaar voor familie en vrienden. Jij kan daarentegen via het overzicht van je geboortelijst op elk moment de huidige status per artikel raadplegen: werd het artikel reeds aangekocht, dien je het artikel nog op te halen, enz. Ook de geschenkcheques die je ontvangen hebt, vind je hier terug.
Wat betekenen de symbooltjes bij de artikels op mijn geboortelijst?
Hieronder geven we graag een overzicht van de betekenis van de symbooltjes die naast de artikels op je geboortelijst kunnen verschijnen:
Verwijderen
Via dit icoon kun je online artikels verwijderen uit je geboortelijst. Wanneer het artikel in de lijst met toevoegingen stond, wordt het artikel onmiddellijk definitief verwijderd. Wanneer het artikel reeds op je geboortelijst stond, registreren we je aanvraag en zal dit item binnenkort door een medewerker uit jouw persoonlijke opbergdoos worden gehaald. |
|
Verplichte afname
Dit icoon betekent dat het artikel een aankoopverplichting heeft en je het dus niet meer kan schrappen. |
Voor de grote dag is aangebroken, kan je per artikel enkele handige voorkeuren instellen:
Zichtbaar artikel
Met dit icoon stel je in of het artikel al dan niet zichtbaar mag zijn voor familie en vrienden. Als dit icoon doorstreept is, is het artikel onzichtbaar. |
|
Voorkeurartikel
Met dit icoon bepaal je de volgorde waarin het artikel op je geboortelijst verschijnt voor familie en vrienden. Zo kun je geschenkjes die je zo snel mogelijk in huis wilt, bovenaan laten verschijnen tijdens het kiezen zodat de kans groter is dat familie en vrienden deze als eerste zullen aankopen. |
|
Artikel enkel door ouders af te halen
Met dit icoon zorg je er voor dat het artikel enkel door de ouders kan worden afgehaald in de winkel. Wanneer het gekozen wordt, kan het niet door familie of vrienden mee naar huis worden genomen. Deze instelling kan van pas komen bij een artikel dat je dringend nodig hebt en liefst toegang tot blijft hebben. |
Per artikel kun je ook op elk moment de huidige stand van zaken raadplegen:
Opgeborgen artikel
Dit icoon toont aan of het artikel al dan niet bewaard werd in jouw persoonlijke opbergdoos. Als dit icoon doorstreept is, wordt het artikel nog verwacht. Het item staat dan op je geboortelijst maar is nog niet fysiek aanwezig in jouw persoonlijke opbergdoos. |
|
Toegevoegd artikel
Bij spulletjes die je net toevoegt aan je geboortelijst, zal dit icoon verschijnen. Deze artikels zijn noch bewaard, noch besteld. |
|
Betaald artikel
Via dit icoon brengen we jou op de hoogte wanneer het artikel bij ons klaar ligt voor afhaling. Van zodra een artikel betaald en in de winkel achtergelaten wordt door familie en vrienden, zal je dus dit icoon zien verschijnen. |
Hoe sluit ik mijn geboortelijst af?
Om je geboortelijst af te sluiten, kom je even langs in de winkel waar je geboortelijstje ligt. Als waardering voor het aanleggen van je geboortelijst bij ons, schenken we je graag een waardebon ter waarde van 10% (15% bij een meerling) op het totaal van de aangekochte geschenken (met uitzondering van sterartikels en promoties). Deze waardebon is 1 jaar geldig en je kan hem gebruiken in alle afdelingen van onze winkels, ook in onze webshop.
De waarde van alles wat werd aangekocht via je geboortelijst, wordt bij de totale omzet van je klantenkaart gevoegd. De klantenkaartkorting is gebaseerd op je omzet van de laatste 12 maanden (voordelen klantenkaart).
Verder belonen we je graag met een eenmalige kortingsbon van 20% die je kan spenderen in onze kantoor- en seizoensafdeling (info & voorwaarden). Deze bon geven we je graag mee wanneer je je geboortelijstje komt afsluiten.
Wanneer sluit ik best mijn geboortelijst af?
Een tweetal maanden na de geboorte van je kindje nodigen we je uit om de geboortelijst af te sluiten. Indien je het geboortelijstje graag wat langer beschikbaar houdt, is dit uiteraard geen enkel probleem om een uitzondering te maken. Hiervoor neem je best even contact op met je geboortelijstenafdeling.
Wat met niet gekozen spulletjes?
Niet gekozen spulletjes - met uitzondering van artikels met aankoopverplichting die eerder werden vermeld in de vraag: “Geldt er een aankoopverplichting op de spulletjes die ik op mijn geboortelijst zet?” - annuleren we zonder probleem van je geboortelijst indien je dat wenst.
Kan ik spulletjes van mijn geboortelijst retourneren?
Artikelen zonder aankoopverplichting kunnen tot 2 weken na ontvangst geruild of geretourneerd worden indien deze ongebruikt zijn en zich nog in de originele verpakking bevinden.
Wat met garantie op geschenkjes van mijn geboortelijst?
Een kopie van je geboortelijst is voldoende als garantiebewijs voor de artikelen die garantie behoeven (bijvoorbeeld wandelwagens of elektrische apparaten zoals babyfoon, babycook,…). Contacteer ons wanneer dergelijk item toch niet aan de beloofde eisen zou voldoen en wij doen het nodige voor jou.
Wat als er toch iets misgaat met de zwangerschap?
Het valt gelukkig zelden voor, maar het kan gebeuren dat er onverwachts een einde komt aan de zwangerschap. In dit geval kunnen we het geboortelijstje annuleren en worden eventueel gekochte spulletjes zonder enig probleem teruggenomen (mits ze zich in de originele verpakking bevinden).
Zit je na het lezen van deze handleiding nog met vragen? Contacteer ons gerust via ons contactformulier.
Kom je liever even langs of stel je liever je vragen telefonisch? Raadpleeg dan de contactgegevens van onze winkels.